Så mycket fina recensioner!

Har känt mig konstant rörd senaste dagarna. Anledningen är att det har kommit in en hel del recensioner på de recensionsex som förlaget skickade ut för ett par veckor sedan. Så kul att höra vad folk tycker om böckerna och alla de fina orden gör mig alldeles överväldigad. Gör att jag vill jobba vidare snabbare med sista delen bara för att få veta vad folk tycker om den sen, haha, men ”Magin vaknar” måste få gå före känner jag.

Här är några utdrag ur de recensioner jag fått senaste dagarna:

Madeleine om ”Mellody Looh – Födelsemärket”

”Gabriellas beskrivningar av personer, miljö och händelser är väldigt utförliga och målande. Boken är skriven från olika karaktärers perspektiv utan att vara förvirrande. Vilket jag även gillar då man får en större förståelse av dom andra karaktärerna och utvecklar ett annat band till dom än om man bara fått se dom utifrån Mellodys perspektiv.”

”Det är även roligt att se dom olika varelserna som tex. vampyrer och feér ur ett annat perspektiv än det gamla vanliga.”

Elin från bokbloggen Tickmick om ”Mellody Looh – Födelsemärket”

”Det märks att Kjeilen har en väldigt stark och egen berättarröst, det finns alltid en risk att fastna i alla klichéer och allt det som folk i vanliga fall skriver när de skriver i just genren fantasy. Men Kjeilen lyckas slita sig loss från allt det och lyckas skriva något alldeles eget, vilket hon gör på ett väldigt bra sätt.”

”Det var ett sånt himla skönt flyt i denna bok, med en massa bra och djupa karaktärer som man fastnade för direkt, samt att miljöbeskrivningarna var otroligt detaljerade vilket ger läsaren möjligheten att verkligen se allting framför sig.”

Ellen om ”Mellody Looh – Flykten”

”Det märktes tydligt att det här är författarens andra bok. Språket är mer avancerat och saker som jag till viss del störde mig på i förra boken märkte jag inte av i den här.” … ”Det är för mig uppenbart att Gabriella P Kjeilen har utvecklats någonting otroligt som författare i och med den här boken.”

”I Flykten får man också ta del av fler platser i Lavida, som Nordlandet och öst- och västhavet. Spänningen ökar i och med kampen mellan mörkt och ljust blir mer påtagligt, samtidigt som relationsdramat ökar med fler bråk och mer passion. Jag rekommenderar Flykten till de som tycker om fantasy, relationer och spänning med en mörkare underton. Boken passar dessutom bra om man behöver en mer lättläst bok som inte är barnslig, utan vuxen. Detta på grund utav språket som är vackert, men samtidigt relativt kortfattat och enkelt, samt bokens längd.”

Tack så hemskt mycket till alla er som har tagit er tid att läsa och skriva så fina ord om mina böcker. Det känns helt magiskt att läsa ska ni veta! ❤

Igår fick jag dessutom tillbaka Födelsemärket från förlagskollegan Astrid som har gett den en ny korrekturgenomgång inför nytrycket. Så nu är det bara att sitta och gå igenom alla hennes kommentarer. De senaste kvällarna har jag inte fått något gjort alls, för när jag har kommit hem från jobbet har huvudet bultat och jag har bara velat sova. Så de kvällarna har varit rätt bortkastade. Nu är jag dock ledig söndag och måndag så jag hoppas att jag får lite gjort då! Känner att tiden rinner på så snabbt när man bara jobbar och sover i stort sätt x) Förstår inte hur folk kan jobba såhär mycket i vanliga fall? Hur har man tid med annat? Det är ett mysterium för mig.

Men men, tänker att quoten på bilden nedan är mitt motto nu i några år. Sen gör jag förhoppningsvis det jag vill på heltid! Sen kan det förstås hända att jag landar någonstans där jag stormtrivs även om det inte alls är vad jag hade tänkt mig, och då är det helt okej det också. Har på sistone börjat fundera på vad jag ska göra om jag upptäcker att det här med radio kanske inte alls är något för mig. För jag älskar ju att sitta i studion och podda och intervjua folk. Men egentligen har jag ju ingen aning om hur det är att jobba med det i verkligheten sen. Har kommit på några andra vägar att gå och för första gången börjat ifrågasätta inriktningen medieproduktion som jag ska gå i höst, kanske borde gått marknadskommunikation.. Men får väl läsa till kurser i efterhand om inget annat. Det går ju alltid att lösa!

Nu ska jag sluta fundera på det (eller i alla fall sluta skriva om att jag funderar på det) och göra mig i ordning för jobbet. Ha en superfin fredag gott folk!

d26094b62708a34c6e13283b030bf66a

Annonser