Två små recensioner

Jag gör ju inte så många recensioner längre här på bloggen, för det mesta lägger jag bara upp på min Goodreads och numera även på min nya bookstagram @kjeilen.reads. Men nu tänkte jag att jag kunde dela med mig av dessa två små recensioner även här. Båda böckerna är från Harper collins, ”Jag ska hitta dig” fick jag tillskickad som ett recensionsexemplar och ”När drömmen slår in” köpte jag på bokmässan förra året och fick signerad av Sofia.

Så vi börjar med ”Jag ska hitta dig” av Pernilla Ericson.

Jag brukar ha lite svårt för deckare/spänningsromaner eftersom jag tycker att de brukar kännas lite långdragna och jag har svårt att bli intresserad av storyn, men så var det inte alls med den här. Storyn var spännande och hade högt tempo vilket gjorde att den gick fort att läsa (vilket är ett stort plus för mig som gillar att komma igenom böcker snabbt). Karaktärerna var välskrivna och jag tyckte verkligen om att få följa dem, särskilt polisen Liv som jag tyckte var en riktigt tuff karaktär! Trots att jag inte läst första delen i serien hade jag inga problem med att hänga med i storyn, utan kom enkelt in i den. Men nu måste jag säga att jag blir rätt sugen på att läsa första delen också 😉

Helt klart ett hett tips till semesterläsningen!

Den får betyget 4/5!

IMG_6749

Och så fortsätter vi med ”När drömmen slår in” av Sofia Fritzson.

Den här boken var otroligt mysig och jag älskade verkligen varenda del av den. Om man gillar Simona Ahrnstedts böcker kommer man definitivt att gilla den här också, för de känns lika välbearbetade och är lika bra skrivna. Karaktärerna är trovärdiga och väluppbyggda och trots att jag redan innan visste att det skulle vara en romantisk roman där de får varandra till slut så gick det inte att förutsäga vad som skulle hända längs vägen, vilket jag verkligen tyckte om. Dessutom kändes den underbart somrig vilket gjorde den perfekt att läsa här nu när solen kikade fram. Mysläsning på hög nivå med andra ord.

Så om ni vill ha lite romantik i sommar, läs den här!

Den får betyget 5/5!

IMG_6654